L’AFA (Associació de Famílies d’Alumnes) és una entitat sense ànim de lucre que agrupa els pares i mares de l’escola. L’associació gestiona els serveis que s’ofereixen fora de l’horari lectiu i que són imprescindibles per a la conciliació familiar: les activitats extraescolars, l’acollida i el casal d’estiu. També és l’espai a través del qual els pares i les mares poden fer sentir la seva veu i participar en el projecte educatiu de l’escola.
L’AFA també representa les famílies de les escoles al barri del Poblenou i davant d’entitats vinculades al món de l’educació, com la Plataforma de Defensa de l’Escola Pública o la Coordinadora d’Entitats del Poblenou.
L’AFA som i la fem entre tots i totes. Actualment som 180 famílies sòcies. Quantes més siguem, més força tindrem!
Com funciona
L’AFA s’estructura en una junta directiva i en diferents comissions de treball. La junta està formada per un president/a, un vicepresident/a (aquest és un càrrec opcional), un secretari/a, un/a vocal de cada comissió. Tant els membres de la junta com el de les comissions són pares i mares de l’escola que s’han presentat voluntàriament per col·laborar en l’associació de famílies de la nostra escola. Cap càrrec és remunerat. Els membres de la junta han de ser ratificats per tots els socis i sòcies en una assemblea extraordinària. L’AFA està adherida a la FAPAC, la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya.
Les comissions
Les comissions són equips de treball que gestionen els serveis i les activitats de l’AFA. La nostra AFA té vuit comissions: barri, comunicació, escola inclusiva, extraescolars, festes, hort EcoAcàcies, manteniment i sortides. Els estatuts no estableixen quines són les diferents comissions: són les que decideix cada AFA. Així és que si teniu una idea i voleu crear una nova comissió, escriviu-nos i expliqueu-nos la vostra proposta.
Les assemblees
L’AFA es reuneix periòdicament en assemblees, que poden ser ordinàries i extraordinàries, i que són obertes a tots els socis i sòcies. Tots els socis i sòcies tenen dret de vot. Si no poden assistir a l’assemblea, poden delegar el seu vot en un altre soci/a, sempre que signin el full de delegació de vot. A les assemblees es decideixen temes com: ratificar nous membres de la junta directiva, aprovar el pressupost o decidir el casal d’estiu.