skip to Main Content

NO VOLEM QUE CAP ALUMNE/A HAGI DE MARXAR DEL BARRI DE POBLENOU PER ESTUDIAR

Us fem arribar un escrit de la Plataforma per L’Escola Pública de Poblenou. És molt important donar-hi suport, en un futur no molt llunyà tots ens hi podem trobar!

Ahir, 12 de juny, ens vam assabentar de la notícia que tres famílies del barri de Poblenou (entès com l’actual zona 26 , és a dir, suma dels barris administratius, de la Llacuna, Vila Olímpica, Poblenou, Front Marítim i Diagonal Mar) hauran d’anar a un institut a la Zona Franca (Districte de Sants-Montjuïc) molt lluny dels seus domicilis. Tot i ser alumnat de centres adscrits a instituts del barri, i d’haver fet cas escrupolosament a les indicacions del Consorci d’Educació de Barcelona, qui ens va dir que de no trencar l’adscripció (demanar únicament els instituts adscrits a les seves escoles) tenien la garantia de plaça escolar al barri (tenim un escrit del mateix Consorci del dia 4 de juny que així ho reconeix).

És inconcebible que el curs que tenim un institut nou, el institut 22@, que oferta 90 places noves, que a més el Consorci ens imposa sense cap necessitat una línia addicional amb 30 places més (bolet) a un altre institut del barri, l’IES Front Marítim, i a més sembla que apuja les ratios d’alumnat per classe a dos dels instituts del barri, hi hagi encara famílies del barri, que hagin de marxar fins la Zona Franca per anar a l’Institut.

La responsabilitat total d’aquesta situació és del Consorci d’Educació qui va treure l’adscripció de l’institut 22@ a la meitat d’escoles del barri, precisament a les escoles que més a prop estan de la seva ubicació provisional (estarà 4 anys) a sobre de la biblioteca, a Can Saladrigues, i donant-la únicament quatre escoles de la Zona 26. Això va fer que l’alumnat adscrit que volia demanar el 22@ (el que viu més a prop) no pogués demanar-lo en no tenir-lo adscrit i que qui sí podia demanar-lo en tenir-lo adscrit , no ho demanessin per estar massa lluny.

Es dóna la circumstància que l’institut 22@, en no rebre (perquè la majoria no podien) peticions de gent del barri, s’ha emplenat amb peticions no adscrites, de famílies no residents al barri. Moltes d’aquestes peticions han vingut de zones que no són deficitàries en places de secundària, com per exemple, les 25 de famílies residents a la dreta del Eixample, on curiosament hi van quedar 45 places vacants. Un desgavell, que ho pagarem anys en forma de problemes de mobilitat al barri cada dia dels propers cursos escolars.

Mentrestant això passa, l’alumnat adscrit del Poblenou, en la seva immensa majoria, han estat ubicats, massificant de nou 4 instituts (que en molts dels casos eren els únics que podien demanar) amb un bolet addicional i anunciats augments ratios d’alumnes per classe… Però per acabar-lo d’adobar, des d’ahir, amb l’exili d’aquestes tres famílies a la Zona Franca.

La indignació al barri del Poblenou és majúscula, doncs aquest any sortien els números. Per primera vegada en molts anys (i gràcies a les lluites de les famílies i del veïnat) l’alumnat de Poblenou podia encabir-se en instituts de Poblenou sense bolets ni augments ratios d’alumnes per classe, i per suposat , sense exiliar a cap nen o nena del barri.

Manifestem que no deixarem soles a aquestes tres famílies, doncs aquesta injustícia la podíem haver patit qualsevol de nosaltres. A més, crea un precedent molt perillós, donat que sí la solució del Consorci és massificar i exiliar alumnes del Poblenou quan la oferta cobreix la demanda com passava aquest any , no sabem què passarà en anys, com el cursos 2023-2024 i 2025-2026, on la demanda de places de secundària augmentarà de forma espectacular, i que farà necessari fins i tot anar pensant en construir altre institut nou al barri, que encara no està ni projectat.

Volem una planificació seria. No volem cap alumne fora del Poblenou, i demanem la recol·locació d’ aquestes famílies en els seus instituts adscrits.

Us animem a que escriviu una queixa al consorci: clica a l’enllaç: http://www.edubcn.cat/ca/peticions_i_suggeriments

I ho compartiu a les xarxes socials (citant al Consorci, a la FAPAC, a la Plataforma educació pública de Poblenou i/o als mitjans de comunicació).

PLATAFORMA PER L’EDUCACIÓ PÚBLICA DEL POBLENOU

https://chn.ge/2JD889u

 

AFA Escola Les Acàcies

Back To Top

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca